ژله نارنگی

1-ژله_پاناکوتا_نارنگی🍊

مواد لازم

آب نارنگی1لیوان
پودر ژلاتین1قاشق غذاخوری
شکر3قاشق غذاخوری
رنگ نارنجی کمی
#پاناکوتا
شیر2 لیوان
خامه100گرم
شکر5تا6قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین2قاشق غذاخوری
رنگ نارنجی کمی

طرز تهیه:

وانیل مقداری
آب نارنگی و شکر و ژلاتین را مخلوط کرده روی حرارت میگذاریم شکر و ژلاتین که حل شد از روی حرارت برمیداریم قل نزند و نجوشد ولی داغ شود از صافی رد میکنیم اگر خیلی نارنجی نبوددر صورت تمایل کمی رنگ نارنجی اضافه میکنیم  و خنک که شد کف قالب مورد نظر میریزیم و میگذاریم در یخچال تا تقریبا سفت شود
شیر و شکر و ژلاتین و وانیل را مخلوط کرده روی حرارت میگذاریم تا شکر و ژلاتین حل و ذوب شوند خامه را اضافه کرده و خوب مخلوط میکنیم و میگذاریم تا خنک شود سپس مقداری از پاناکوتا را روی ژله ریخته میگذاریم تا نیم بند شود به بقیه مایه کمی رنگ نارنجی اضافه کرده بعد از اینکه مایه سفید تقریبا سفت شد به آرامی رویش ریخته و سپس میگذاریم تا کاملا ببندد و سپس از قالب خارج کرده در ظرف سرو برمیگردانیم
👈من به قسمت ژله ای رنگ نزدم چون آب نارنگی خودش رنگ خوبی داشت
👈متناسب با اندازه قالبتون میزان مواد رو اضافه کنین
👈میتونید آب پرتقال رو جایگزین اب نارنگی کنید
نوش جان😊

ژله انار

2-ژله_انار_با_آب_انار_طبیعی
یلدا

یک ژله با آب انار طبیعی 😍 .
درست کردنش خیلی راحته و خیلی هم خوشمزه است .
مزه اش هم همین طور با پودر ژله کاملا فرق می کنه و خیلی برای آدم این طعم طبیعی بودنش خوشاینده 🙂.
جای انار هم از هر نوع میوه و اب میوه می تونین استفاده کنین .

آب انار ۱.۵ لیوان 
پودر ژلاتین ۲۰ گرم ( ۲ ق غ)
شکر ۱ تا ۲ ق غ
آب سرد نصف لیوان
بستنی ۲ تا ۳ ق غ

برای تهیه آب انار می تونین از آب میوه گیری و یا هر ابزاری استفاده کنین .
من دونه های انار رو داخل غذاساز می اندازم و بعد از صافی رد می کنم . طوری که هیچ ذره ای داخلش نبلشه و صاف و یکدست بشه .
این که انارتون ترش یا شیرین باشه بستگی به خودتون داره و میزان شکر هم کاملا مربوط به همین قضیه است.
روی آب سرد پودر ژلاتین رو ریختم و روی حرارت غیر مستقیم (بن ماری) قرار دادم تا ذراتش حل بشه و بعد گذاشتم که از دما بیفته .
آب انار رو با یکی دو قاشق شکر مخلوط کردم و ژلاتین حل شده خنک رو اضافه کردم .
از هر ظرف و جام و لیوانی می تونین استفاده کنین .
من برای اینکه کج بزارم از قالب مافین کمک گرفتم و کج قرار دادم و از ژله داخلش ریختم و به همین شکل کج توی یخچال گذاشتم تا بسته بشه حواستون باشه خیلی زمان نمونه همین که از نیم بند یه کم سفت شد کافیه که لایه بعدی رو بریزین و الا دو لایه به هم نمی چسبه .
مابقی رو هم دو سه قاشق بستنی نرم داخلش ریختم و اضافه کردم .
به دلخواه هم روش دونه انار ریختم و گذاشتم یخچال تا بسته بشه .

ژله راه راه

3-ژله راه راه 
 
✍️مواد لازم:
ژله موز 2 بسته
ژله آلوئه ورا 2بسته
شیر1/5لیوان 
آب جوش4لیوان

🍜طرز تهیه:
 پودر ژله موز رو با ۲ پیمانه آب جوش مخلوط و روی بخار کتری هم بزنید تا حل و شفاف شود.
از روی بخار برداشته ۱ پیمانه آب سرد اضافه و هم بزنید.
پودر ژله آلوئه ورا رو با دو لیوان سر خالی آب جوش حل کرده [بصورت بن ماری]
و میگذاریم سرد شود سپس یک و نیم لیوان شیر هم دما به آن اضاف کرده تا ژله سفید درست شود.
لیوان ها در یک ظرف گود کج گذاشته و از ژله موز چند قاشق ریخته و.منتظر میشویم تا ببندد.
سپس لیوان را کمی راست کرده و چند قاشق ژله شیر ریخته و میگذاریم در یخچال تا ببندد.
با هر لایه ریختن ژله به ترتیب،  از کجی لیوان کم کرده تا اینکه لایه وسط لیوان صاف میشود و سپس بصورت برعکس لیوان را کمی کج کرده و تا زمانیکه ژله ها کل لیوان را بپوشاند.
 مراحل رو تا اتمام ژله انجام دهید.
در آخر این ژله های زیبا رو خواهیم داشت.

ژله اکللیک

4-ژله_طلایی_مشکی 🖤💛🖤💛
ژله_اکلیلی


برای درست کردن این ژله از دو بسته ژله آلورا استفاده کردم هر بسته رو با 1/5لیوان آب جوش بنماری کردم تا شفاف بشه و دونه های ژلاتین حل بشه بعد به یه بسته رنگ ژله ای مشکی اضافه کردم و به اون یکی بسته رنگ پودری طلایی خیلی ریز اضافه کردم رنگ و باید در حدی اضافه کنید که به رنگ دلخواه برسید،بعد هم داخل قالبی که خوب چرب کردید لایه لایه رنگ ها رو بترتیب بریزید وقتی یه لایه نیم بند شد لایه بعدی رو بریزید تا خوب بهم بچسبه اگر یه لایه خوب ببنده و بعد لایه بعدی و بریزید موقع برش دادن لایه ها از هم جدا میشن ،داخل رنگ مشکی هم میشه به اندازه نوک سوزن رنگ نقره ای اضافه کنید تا یه کم برق بزنه و خوشگل تر بشه.نوش جان

 

5-ژله_ویترینی_هلو

‍  ابتدا ژله آلورا رو با یک و نیم لیوان آب جوش درست کنید و چند سانت ازش رو کف قالب بریزید وبذاریدیخچال. وقتی نیم بند شد(مثل سفیده تخم مرغ) هلوها رو برش زده و بچینید و یه مقدار با قاشق روشون ژله آلورا بریزید و بذارین تویخچال. وقتی نیم بند شد بقیه ژله آلورا رو به مقدار دلخواه بریزید.
🍑 حالا دو لایه دیگه رو به روش پایین درست کنید. و لایه لایه بریزید. هر لایه باید نیم بند بشه و بعد لایه بعدی رو بریزید.

 ✔️نکته:
مقدارمواد شما با توجه به قالبتون مشخص میشه. برای این کار ببینید قالبتون چند لیوان آب گنجایش داره و تخمین بزنید چه مقدار مواد لازم دارید. 
🍫لایه قهوه ای : 
شیر  ۱/۵  لیوان
آب سرد نصف لیوان
پودر ژلاتین  ۱/۵ قاشق غذا خوری
پودر هات شکلات آماده  ۲ بسته
شکر  ۴ قاشق غذا خوری
شکلات تخته ای سیاه  ۵۰ گرم
طرز تهیه قسمت شکلاتی تیره:
شیر و شکر را روی حرارت ملایم میذاریم  وهم می زنیم تا شکر در شیر حل بشه. بعدپودر هات شکلات و شکلات تخته ای را اضافه کرده و مرتب هم میزنیم تا تمام مواد حل شده و یکدست بشه. حالا حرارت رو خاموش میکنیم تا مواد کمی خنک بشن.  پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده و روی بخار آب قرار داده تا شفاف بشه وقتی کمی خنک شد اونو به مایه شکلاتی اضافه کرده خوب مخلوط کرده کنار میذاریم. 
لایه سفید
شیر  ۲  لیوان
شکر  ۸ ق غ
وانیل  نصف ق چ
خامه  ۳ ق غ
پودر ژلاتین ۲ ق غ
آب سرد نصف لیوان
🍑طرز تهیه قسمت سفید:
پودر ژلاتین را با آب سرد مخلوط کرده روی بخار آب بذارین وهم بزنیدتا شفاف بشه  .
شیر و شکر را مخلوط کرده روی حرارت ملایم قرار بدین و مرتب هم زده تا شکر حل بشه.سپس خامه و وانیل را افزوده وبا همزن دستی خوب مخلوط میکنیم تا  یکدست بشه .حالا میذاریم کمی خنک بشه.
ژلاتین را هم کنار میذاریم تا از داغی بیفته.
 حالا شیر و ژلاتین را مخلوط کرده و کنار میذاریم تا خنک بشه.این دومایه رابصورت لایه لایه می ریزیم وبعدازریختن هرلایه تویخچال می ذاریم تانیم بندبشه بعدلایه بعدی رومی ریزیم.

ژله بستنی

6-ژله_بستنی

ژله تمشک دوبسته : دو‌بسته
ژله لیمونعنا : یک سوم بسته 
ژله آلورا : یک‌بسته
بستنی لیوانی : ۱ عدد 
خامه صبحانه : ۱قاشق غذاخوری
.
.
دو بسته ژله تمشک با دو لیوان آب جوش حل‌ میکنیم وبعد یک لیوان آب سرد اضافه میکنیم چند قاشق از این ژله تمشک را تو ظرف از قبل چرب شده میریزیم وتو یخچال میذاریم تا ژله ببنده ودر این فاصله ژله لیمو نعنا رو با چند قاشق آب جوش خوب حل میکنیم ومیذاریم سرد بشه ولایه دوم توی ظرف ژله میریزیم ودوباره تو یخچال تا ببنده ،حالا ژله آلوئه ورا رو با یه لیوان آب جوش مخلوط وبعد شفاف شدن یه لیوان بستنی ویه قاشق خامه اضافه میکنیم ولایه سومی روی ژله میریزیم وبه همین ترتیب لایه لایه ظرف رو پرمی کنیم وبرا چند ساعت درون یخچال میذاریم تا خوب ببنده ونوش جان میکنیم.😋😋😋

ژله نیمرو

7-ژله_نیمرو 

ژله پرتقال و الوئورا رو با 1 لیوان اب گرم حل میکنیم و به ژله الوئورا شیر هم دما اضافه میکنیم. به ژله پرتقال هم چند قاشق شیر اضافه میکنیم تا به رنگ زرده تخم مرغ در بیاد انوقت تو قالب میریزیم و میزاریم یخچال نصف ژله شیر هم تو ظرف مورد نظر میریزیم تا حالت نیم بند پیدا کنه بعد زرده ها رو از قالب دراورده و روی ژله شیر گذاشته و مابقی ژله رو بهش اضافه میکنیم و بعد هم به صورت نامرتب برش میزنیم .

ژله

8-ژله_آلوورا_پسته
پودر ژله آلورا 4 بسته 
پسته تازه نیم کیلو
بستنی 1 لیوان
یه بسته پودر ژله رو با 1 لیوان آب جوش مخلوط کرده رو حرارت کتری بن ماری می کنیم تا کامل حل بشه وشفاف1 لیوان سرخالی آب اضافه میکنیم

قالب روکه اب توش چرخوندیم رو تو فریزر می ذاریم 5دقیقه
حالا بیرون می یاریم وژله رو داخلش میریزم ویک سوم پسته رو هم روش پخش می کنیم تو یخچال می ذاریم تا ببنده به همین صورت دو بسته ژله دیگه روهم رو می ریزیمبعد مرحله آخرهم وقتی پودر ژله آخر رو حل کردیم واز حرارت افتاد بستنی رو هم اضافه میکنیم با هم زن خوب مخلوط می کنیم ورو ژله پسته می ریزیم وتویخچال می ذاریم تا کامل ببنده بعد ته قالب رو تو آب گرم قرار داده ولبه ژله رو با کارد از قالب جدا کرده وتو ظرفی که خیس کردیم بر میگردونیم.

ژله آبرنگی


9-ژله_آبرنگی😍😍
دستور ژله آبرنگی :
ابتدا چند رنگ ژله ( بستگی به انتخاب خودتان دارد فقط ژله های رنگی باشد ) را با همان مقدار آب روی بسته یعنی به ازای هر بسته ٢ لیوان سرخالی در ظروف جداگانه کاملا حل کنید و در ظرف بریزید تا ببندد بعد از بسته شدن ژله ها را به تکه های بزرگ نامنظم بریده و در قالب به طور مخلوط بریزید طوری که کمی پایین تر از لبه قالب را پر کند ژله آلوورایی که روی بخار آب جوش حل کردید و هنوز گرم است روی ژله رنگی های سرد بریزید تا کمی آن ها را آب کرده و سایه رنگی در هم ایجاد میشود. هر چقدر قالب حجم داشت نصف آن آلوورا آب میکنیم مثلأ اگر ١٠ لیوان جا داشت ما ۵ لیوان ژله آلوورا درست میکنیم. 

در این ژله نکته مهم دمای ژله آلوورا است، ژله آلوورا را آب کنید بعد بگذارید به دمایی برسد که وقتی دست تان را داخل می برید انگشت تان گرما را حس کند ولی بتوانید دست تان را نگه دارید و نسوزید یعنی ولرم باشد، زیاد داغ باشد همه قاطی می شود اگر سرد هم باشد سایه نمی اندازد ، ( ژله خورده شیشه ) و اینکه اول قالب پر از ژله رنگی را داخل یخچال بگذارید و بعد آلوورا را روی آن بریزید که دیگر لازم نباشد آن را بلند کنید چون اگر تکان بخورد رنگ ها بهم می ریزد.

ژله کیوی

10-ژله کیوی

‍ ۴عدد کیوی رو با شش ق غ شکر می زاریم بپزه (اگر پخته نشه ژله کیوی نمیبنده) حرارت رو کم میکنیم و اب نیازی نداره بعد از پخت میکس میکنیم و میزاریم کنار
یه بسته پودر ژله کیوی رو با یه لیوان اب جوش مخلوط میکنیم تا ذراتش کاملا حل بشه ،یه بسته پنیر ماسکار پونه دویست گرمی و دو ق غ خامه صبحانه رو با همزن میزنیم تا یکدست بشه و ژله حل شده و پوره کیوی رو هم اضافه با همزن مخلوط میکنیم تا یکدست بشه کف قالب رو مقداری چرب میکنیم و مایه دسر رو داخلش ریخته داخل یخچال میزاریم تا ببنده  واسه قسمت ساده کرم ، شیر رو روی حرارت گرم میکنیم  نصف پیمانه شکر رو اضافه کرده تا حل بشه  یک ق غ پودر ژلاتین رو با چهار ق غ اب سردمخلوط و بعد بن ماری کرده و بعد از حل شدن به شیر گرم شده اضافه میکنیم و مخلوط میکنیم و حرارت رو خاموش میکنیم،صد گرم پنیر ماسکار پونه یا خامه ای رو با چهار ق غ خامه صبحانه با همزن میزنیم و به شیر از حرارت افتاده اضافه و مخلوط میکنیم و روی لایه قبلی دسر ریخته و برای دو ساعت دیگه به  یخچال منتقل میکنیم تا حا ضر بشه.

................

کلمات کلیدی:

 

  • آموزش درست کردن ژلهx.تزیین ژله.طرز تهیه ژله حانگیx.طرز درست کردن ژلهx.عکس ژلهx.ژله بستنیx.طرز درست کردن ژله در خانهx.طرز تهیه ژله نیمرو در خانهx.طرز تهیه انواع ژله خانگیx.روش درست کردن ژله حرفه ای در خانهx.آموزش درست کردن ژله راهراه در خانهx