لذت خوردن غذا های فست فودی را با پیترا باشی تجربه کنید 

 

 

لازانیا

 


✏️مواد لازم:

🔸پاستا پنه (یا هر پاستای فرمی) خام 340 گرم
🔸روغن زیتون 1-2 قاشق چایخوری
🔸گوشت چرخکرده 450 گرم
🔸پیاز خرد شده 1 پیمانه
🔸سیر (رنده شده) 2 حبه
🔸گوجه خرد شده 2 پیمانه
🔸رب گوجه فرنگی 180 گرم
🔸زردچوبه 2 قاشق چایخوری
🔸آویشن 1 قاشق چایخوری
🔸نمک و فلفل به مقدار کافی
🔸پنیر موزورلا یا چدار رنده شده 1 و 1/2 پیمانه
🔸پنیر پارمزان رنده شده 1/2 پیمانه

طرز تهیه: 

1-فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتیگراد روشن کنید. یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید. کمی نمک به آن اضافه کنید و اجازه بدهید آب بجوشد. پاستا را داخل آب جوش بریزید و ۵–۸ دقیقه صبر کنید تا آل دانته شود. اگر می‌خواهید پاستا نرم تر باشد می‌توانید زمان بیشتری آن را در روی شعله بگذارید. سپس آبکش کنید و روی آن آب سرد بگیرید تا پاستاها به هم نچسبند.
 
2-برای تهیه سس لازانیا، کف یک تابه عمیق را با روغن چرب کنید و آن را روی شعله بگذارید تا داغ شود. سپس پیاز خرد شده را داخل تابه بریزید و تفت بدهید تا طلایی رنگ شود. حال گوشت و سیر رنده شده را اضافه کنید و به تفت دادن ادامه دهید تا گوشت پخته و قهوه‌ای رنگ شود. حال زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و خوب با آن مخلوط نمایید.
 
🔹گوجه را تا جای ممکن ریز خرد کنید. گوجه، رب و آویشن را به تابه اضافه کنید و با بقیه مواد مخلوط نمایید. با نمک و فلفل مخلوط را طعم‌دار کنید. ۱۰–۱۵ دقیقه دیگر آن را روی شعله متوسط بگذارید و هر چند دقیقه یک بار هم بزنید.

🔹کف یک تابه پیرکس مناسب فر را چرب کنید. پاستای پخته و سس لازانیا را داخل آن بریزید و خوب با هم مخلوط کنید. پنیر موزورلا و پارمزان را مخلوط کنید و روی بقیه مواد بپاشید.
 
🔹تابه را ۲۰ دقیقه در فر که از قبل گرم شده است قرار دهید یا تا زمانی که پنیر آب شود. لازانیا با پاستا فرمی آماده است.

..................

کلمات کلیدی:

  • دستور آشپزی لازانیاx.دستور پخت لازانیاx.روش تهیه لازانیا فرمیx.تهیه سس لازانیاx.طرز تهیه لازانیاx.لازانیا طرز تهیهx.لازانیا فرمیx.لازانیا مجلسیx.لازانیا گوشتx.پخت لازانیاx