پاستا با سس الفردو

 

پاستا با سس آلفردو یکی از خوشمزه ترین  غذا های ایتالیاییه که با ذائقه ایرانی ها هم سازگاری داره و از بهترین غذاهای رستوران های ایتالیایی تهران به حساب میاد. در تهیه پاستا با سس آلفردو از کره، پنیر پارمزان و خامه استفاده میشود که ترکیب این ۳ ماده لبنی با هم علاوه بر طعم بسیار دلپذیری که به همراه دارد، خواص بسیار زیادی هم برای بدن داره به همین خاطر امروز می خوام طرز تهیه پاستا با سس آلفردو  رو بهتون یاد بدیم تا یه شام خوشمزه و رمانتیک بپزید و دستپخت عالیتون رو به رخ بقیه بکشید. آماده ای؟ پس بریم سراغ آشپزی…
 

 

مواد لازم:

 

  • پاستا فتوچینی ۵۰۰ گرم
  • خامه سنگین ۱ پیمانه (دستور تهیه خامه سنگین پایین صفحه ست)
  • کره ۶  قاشق غذاخوری
  • پنیر پارمزان رنده شده ۲ پیمانه
  • نمک و فلفل به مقدار لازم

 

1-

برای تهیه پاستا با سس آلفردو بهتره از پنیرهای قالبی استفاده کنید، چون پنیرهای پارمزان رنده شده که توی فروشگاه ها بصورت بسته بندی یا کیلویی می فروشن عطر و طعم پنیر قالبی رو نداره. مقدار کافی از پنیر رو برش بزنید و با استفاده از رنده ریز رنده ش کنید. می تونید باقی مونده پنیر رو داخل کیسه نایلونی قرار بدی و تا استفاده بعدی در فریزر ازش نگهداری کنی.
2-

یک قابلمه بزرگ رو تا سه چهارم از آب پر کن و بذارید روی شعله زیاد. یک مقدار نمک داخل آب در حال جوش بریزید. بمحض اینکه آب جوش اومد پاستاها رو داخل قابلمه بریزید. وقتی به اندازه کافی پختن آبکششون کنید.

حالا نوبت کره ست. کره رو داخل یک ماهی تابه بزرگ بریزید و روی شعله کم گاز قرار بدهید، خیلی باید حواستون رو جمع کنید، تو این مرحله فقط میخوایم کره ذوب بشه، نباید بسوزه و قهوه ای بشه

 3-

پاستا رو داخل ماهی تابه ای که کره رو داخلش ذوب کردید بریزید. (اگه کره سرد شده بود یه مقدار گرما بهش بدهید)، حالا خامه سنگین رو بریزید روی پاستا ها و به مدت چند دقیقه حسابی مخلوطشون کنید تا خامه خوب به خورد پاستا بره.

حالا پنیر رنده شده رو روی پاستا بریزید و خوب مخلوطشون کنید.

به مقدار لازم نمک و فلفل به روی مواد بریزید، پاستا با سس آلفردو آماده ست، می تونید سروش کنی.
 

نکته:
میتوانید پاستا را با مرغ یا میگو سرو کنید.این بستگی به ذائقه شما دارد.چیزی که در ایران مرسوم هست تیکه های مربعه ای سینه آبپز شده  مرغ با کمی تفت در داخل آن میریزند
 همچنین میتوان  از ادویه و نیز  از گیاهان معطر،آویشن،نعنا و یا  کمی پودر سیر استفاده کرده و کمی جعفری خورد شده نیز در داخل آن  و برای تزئین روی آن ریخت.

نوش جان

طرز تهیه خامه سنگین
 

مواد لازم برای تهیه خامه سنگین :

  • شیر کامل سه چهارم پیمانه

  • کره یک سوم پیمانه

طرز تهیه خامه سنگین :

کره رو ذوب کنید، وقتی یک مقدار سرد شد، کره رو داخل شیر بریزید (اگه از شیر کم چرب استفاده می کنید باید یک قاشق آرد هم اضافه کنید تا مواد غلیظ بشن) بعد حسابی مواد رو هم بزن تا یک مقدار غلیظ بشه.

اینم از طرز تهیه پاستا با سس آلفردو که یک عذای خوشمزه و سریعه. می تونی تو دستور پخت این غذا بنا به ذائقه غذاییت دست ببری، مثلاً من در سس آلفردو نعنا خرد شده می ریزم که طعم خیلی خوشمزه ای بهش میده،.

.....................

کلمات کلیدی:

  • طرز تهیه سس آلفردوx.طرز تهیه پاستا آلفردو رستورانیx.تهیه پاستا با سس آلفردو اصلx.طرز تهیه پاستا خانگیx.طریقه درست کردن پاستاx.پاستا اصل با سس آلفردوx.پاستا ایتالیاییx.پاستا ایتالیایی اصلx.پاستا با سس آلفردو و مرغx.پاستا خانگیx.طرز تهیه خامه سنگین