پیتزا گوشت و قارچ

طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچ 

طرز تهیه

ابتدا خمیر را آماده میکنیم.این خمیر بسیار راحت است و من برای پیتزا و پیراشکی و انواع غذاهایی که با خمیر درست میشود استفاده میکنم.  ابتدا یک قاشق غذاخوری مایه خمیر را با یک قاشق غذاخوری شکر و نصف لیوان آب ولرم با درپوش اجازه دهید تا عمل بیاید.

پس از آن با یک عدد تخم مرغ و نصف لیوان شیر و 1/3لیوان روغن مایع  مخلوط کنید و آرد و یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید آرد تا جایی مصرف کنید که خمیر به دست نچسبد زیادی آن باعث سفت شدن نان می شود  

خمیر را چند دقیقه ورز دهید  بعد آنرا با در پوش جای گرم قرار دهید تا حجیم شود سپس پف خمیر را بگیرید و آنرا باز کنید.خمیر را درون سینی  که چرب و آردپاشی کرده اید قرار داده کمی سس کچاب روی آن پخش کنید پودر آویشن بپاشید کمی پنیر پیتزای رنده شده بریزید و سپس مواد گوشتی که آماده کرده اید روی خمیر پخش کنید من از سوسیس خونگی هم استفاده می کنم.

قارچ اسلایس شده و فلفل سبز بریزید و بعد پنیر پیتزا در همه جای آن پخش کنید که مقدار آن بستگی به سلیقه و رژیم غذایی شما دارد کمی فلفل سبز،قارچ،زیتون و گوجه گیلاسی روی پنیر قرار دهید سپس آنرا درون فری که از قبل با حرارت 170 درجه سانتی گراد گرم کرده اید به مدت تقریبا 30 دقیقه قرار دهید.

اگر در این مدت روی پنیر طلایی نشد میتوانید از گریل استفاده کنید.

نکته:

برای اینکه پنیر کشدار شود اول اینکه از دو نوع پنیر استفاده کنید دوم اینکه روی سطح پنیر کمی آب اسپری کنید.من از پنیر پیتزا و موزارلا استفاده کردم. 

برای تهیه مواد گوشتی 300گرم گوشت چرخ شده با دو عدد پیاز تفت داده شده و زردچوبه مخلوط کنید و اجازه دهید تا آب گوشت کشیده شده و پخته شود سپس ادویه دلخواه را اضافه کنید(من ازپودرتخم،گشنیز،پودر سیر،فلفل و کمی دارچین استفاده میکنم) وقتی گوشت تفت خورد کمی رب گوجه بزنید تا با حرارت ملایم با گوشت تفت بخورد سپس از روی حرارت بردارید.

من این دفعه نان پیتزا رو از قبل به مدت ۵ دقیقه در فر گذاشتم تا موقع آماده کردن پیتزا دردسر پهن کردن خمیر و آردپاشی و این چیزا نداشته باشم بعد مواد گوشت و پنیر رو روش قرار دادم و مجددا برای ۳۰ دقیقه در فر گذاشتم.

برای وقتی مهمون دارین آماده کردن نون پیتزا از قبل کار رو راحت تر میکنه.نون این پیتزا برشته و کرانچی شده بود.

پیتزا لقمه ای

طرز تهیه پیتزالقمه‌ای  که فینگر فود هم به حساب میاد

مواد لازم

خمیرمایه یه ق غ خ سرخالى
شیرنصف لیوان
آب ولرم یک سوم لیوان
روغن مایع ٦ ق غ خ
تخم مرغ یک عدد
شکریه ق چ خ
نمک نصف ق چ خ
آردسه ونیم لیوان

طرز تهیه:
خمیرمایه روباشکرویک سوم  اب ولرم حل مى کنیم وهمه موادروبه جزاردباهم مخلوط کنید،اردروالک کنیدوکم کم به مواداضافه کنیدوورزبدیدتایه خمیر تقریباسفت بدست بیارید(خمیرپیتزا از خمیرپیراشکى ودونات یکم سفت تر باشه)
بعدروش رومى پوشونیم وجاى گرم دوساعتى استراحت میدیم تاوربیاد.
بعداینکه خمیرآماده شد،میزکارروآرد پاشی میکنیم ‌خمیرروبه قط یک سانت پهن میکنیم وبایک قالب گردکوچک شروع میکنیم به قالب زدن وبعد روی هرکدوم ازخمیرهاروباچنگال چندتا سوراخ میزنیم وتوی فری که بادمای ۱۷۵ درجه گرم شده سه دقیقه میذاریم تا خمیرکمی بپزه ،خمیرروازفردرمیاریم و روش سس کچاپ یاسس چیلی میزنیم و کمی پنیرمیریزیم‌وروش موادپیتزاو دوباره پنیرمیریزیم وتوی فربادمای ۱۷۵. درجه به مدت ۱۵دقیقه میذاریم تابپزه.
موادپیتزامیتونه مخلوط گوشت چرخ شده،فلفل دلمه وقارچ وجعفری وذرت باشه..

.....................

کلمات کلیدی:

  • دستور پخت پیتزا لقمه ای خونگیx.دستور پخت پیتزا گوشت و قارچ خانگیx.دستور پخت پیتزا گوشت وقارچx.روش تهیه پیتزا گوشت و قارچ خانگیx.روش تهیه پیتزا گوشت و قارچ خونگیx.روش تهیه پیتزا گوشت وقارچx.طرز تهیه پیتزا خانگیx.طرز تهیه پیتزا فینگر فود در خانهx.طرز تهیه پیتزا لقمه ایx.طرز تهیه پیتزا گوشت و قارچx