پیتزا لبنانی

پیتزا بعلبکی یا لبنانی
 👩🏻‍🍳  🍓

یه نوع پیتزای لبنانی هست که طعمش فوق العادست حتما امتحان کنید خیلی هیجان انگیزه واقعا😍❤️😝

مواد لازم
6 پیمانه آرد
3 قاشق چ مایه خمیر
2 قاشق م شکر
1 قاشق م نمک
2/5 پیمانه ماست
1/4 پیمانه آب
4 قاشق غ روغن مایع
مواد داخل بعلبکی:
1عدد پیاز نگینی
1 عدد فلفل دلمه خرد شده
2 عدد فیله مرغ گریل شده
100 گرم گوشت چرخ شده
10 عدد قارچ تفت داده شده
150 گرم پنیر پیتزا
2 ورق ژامبون گوشت با درصد بالا!
چاشنی و ادویه به میزان لازم

ابتدا مایه خمیر را با آب ولرم و شکر مخلوط می کنیم وخوب حل می کنیم ورویش را میپوشانیم  ودر جای گرمی قرار می دهیم تا مدتی بماند و پف کند. 
در ظرف دیگری آرد را با روغن مخلوط می کنیم تا خوب با هم مخلوط شوند. 
سپس مایه خمیر را به آرد اضافه می کنیم وماست را هم به مخلوط اضافه می کنیم و خوب ورز می دهیم.
واگر دیدیم خیلی به دست می چسبد آرد به آن اضافه می کنیم و باز هم ورز میدهیم. پس از آن خمیر را در داخل کیسه پلاستیکی  می گذاریم  تا 2 تا 3 ساعت استراحت کند 
در این فاصله مواد داخل خمیر را درست می کنیم.

  
طرز تهیه مواد داخل : ابتدا پیاز را با روغن سرخ میکنیم نرم که شد فلفل دلمه و سپس گوشت چرخ کرده را با آن تفت میدهیم حالا تکه های مرغ گریل شده رو اضافه میکنیم و با قارچ پخته و چاشنی دلخواه تفت میدیم تا جایی که اصلا آبدار نباشه و کاملا سرخ بشه چون اگه آبدار باشه باعث میشه خمیرمون شل بشه
من داخل موادم یک عدد گوجه هم اضافه میکنم که دلخواهه و از زردچوبه و فلفل سیاه و آویشن استفاده کردم

  👩🏻‍🍳  🍓
حالا برای آماده سازیِ بعلبکمون خمیر را به اندازه ظرفمون باز میکنیم

  
کفِ ظرفمونو چرب میکنیم و خمیر رو پهن میکنیم من از ماهیتابه دوطرفه استفاده کردم
حالا موادمونو روی خمیر پهن میکنیم
روی مواد پنیر پیتزا میریزیم ولی باید پنیر وسط باشه و به کناره های ظرف نچسبه
روی پنیر یک لایه ژامبون میزاریم
درنهایت با یک لایه دیگه خمیر روی موادمونو میپوشونیم
میتونیم تمام اینکارارو داخل ظرفی که میخواییم تو فر بزاریم هم انجام بدیم
من روی خمیرمو کمی تزیین کردم که سلیقه ایه
حالا با شعله پخش کن حدودا هر طرفو 20 دقیقه با حرارت کم میپزیم
در آخر بصورت مربع های مساوی برش میزنیم و سرو میکنیم

..............

کلمات کلیدی:

  • دستور پخت پیتزا بعلبک لبنانیx.دستور پخت پیتزا لبنانیx.روش تهیه پیتزا بعلبکx.روش تهیه پیتزا بعلبک لبنانیx.روش درست کردن پیتزا لبنانیx.روش درست کردن پیتزا لبنانی لعلبکx.طرز تهیه پیتزا لبنانیx.طرز تهیه پیتزا لبنانی بعلبکx.پیتزا بعلبکx